'Oyuncular sahaya çıktıkları anda bütün o gerginliği, bütün o baskıyı unutmalı
“Oyuncular sahaya çıktıkları anda bütün o gerginliği, bütün o baskıyı unutmalı. Sahaya rahat çıkmalılar. Sadece sakin olmaya çalışmalılar. Enerjilerini maça saklamalılar.”
Beşiktaş’ın unutulmaz teknik direktörlerinden Gordon Milne, yayıncı kuruluş beIN Sports’a Galatasaray-Beşiktaş derbisi hakkında görüş verdi. “İstanbul’da derbi bambaşka bir şey” diyen İngiliz teknik adam, kendi döneminde başarılara nasıl ulaştıklarını da anlattı. “İSTANBUL’DA GERÇEK BİR TUTKU VAR” Süper Lig’deki derbileri değerlendiren Gordon Milne, “Türkiye’de derbiler çok farklıdır. Manchester United- Manchester City, Arsenal-Tottenham maçlarını düşünün, bunlar da tabii ki derbidir. Ama İstanbul’da derbi bambaşka bir şey. Gerçek bir tutku var. İstanbul’da üç büyük kulüp var ve bu üç kulüple de ilgilenen çok fazla insan var. Bu üç kulüpten de beklenti çok büyük. Dolayısıyla hepsinin üzerindeki baskı çok büyük. Ama her şeyden önce oyuncuların üzerindeki baskı çok büyük. Çünkü en önemli kişiler, oyuncular” dedi. “ÖNCE BİRBİRİMİZİ ANLADIK” Gordon Milne, Beşiktaş’la ulaştıkları başarıların sırrını da şöyle açıkladı: “İlk olarak oyuncularla birlikte çalışmaya başladığımda, oyuncular benim mentalitemi anlamaya başladı, ben de onların kafa yapısını yavaş yavaş anlamaya başladım. Ve bu sayede işleri daha karışık hale getirmekten uzaklaştık. Herkes benim onlardan ne beklediğimi bilmeye başladı. “HERKES İSTEDİĞİ YERDE OYNUYORDU” Oyuncularımın oynamak istedikleri belirli bölgeler vardı. Kendilerini en rahat nerede hissettiklerini onlardan öğrendim ve onu hiç değiştirmedik. Oyuncular nerede oynamak istiyorsa onları orada oynattım. Takım içinde bir güven ortamı oluşturduk. Her oyuncu birbirine güveniyordu. Her oyuncu oynadığı bölgede kendine güveniyordu. Kendi güçlü noktalarını biliyordu. Zayıf noktalarını da biliyordu. “BİZ GRUP OLARAK GÜÇLÜYDÜK” Bu sayede birbirlerine çok yardımcı oldular. Ve birbirlerine özgüvenli bir şekilde, güvenerek, saygıyla yardımcı oldular. Ve takım olarak, grup olarak her zaman güclü kalmayı başardılar. Bizim en önemli noktamız boydu, biz grup olarak güçlüydük. Bu da işe yaradı. Her zaman beraber çalışırdık ve bu karşılığını verdi.” “ENERJİLERİNİ SAHADA GÖSTERMELİLER” Tecrübeli teknik adam, Galatasaray derbisi öncesinde Beşiktaşlı futbolculara şu tavsiyeleri verdi: “Oyuncular kamptayken, maça hazırlanırken, sahaya çıktıkları anda bütün o gerginliği, bütün o baskıyı unutmalı. Sahaya rahat çıkmalılar, bu çok önemli. Sürekli ‘Ya kazanamazsak ne olur, kaybedersek başımıza neler gelir?’ diye düşünmemeliler. Bu maç sonuçta iki takım için de çok önemli. Sadece sakin olmaya çalışmalılar. Enerjilerini maça saklamalılar. Maç dışında çok fazla şey düşünmemeliler. Her şeyi kafaya takmamalılar. Bütün enerjilerini sahada göstermeliler.” BEŞİKTAŞ’TA EFSANEVİ 6 YIL Gordon Milne, 1987-1993 yılları arasında Beşiktaş’ı çalıştırmış, bu süre içinde siyah-beyazlı takımla 3 lig şampiyonluğu, 2 Türkiye Kupası ve 2 de Süper Kupa kaldırmıştı. Milne, daha sonra da Türkiye’deki mücadeleye dönmüş, 1996-97 sezonunda Bursaspor, 1998-1999 sezonlarında da Trabzonspor’un başında bulunmuştu.