Ziraat Türkiye Kupası son 16 turu maçlarının oynanmasının ardından gözler 7 Şubat'ta çekilecek kura çekimine çevrildi. Kura çekiminde Fenerbahçe ile Medipol Başakşehir seribaşı oldukları için birbirleriyle eşleşmeyecekler.
Hafta sonunda tamamlanan Ziraat Türkiye Kupası son 16 turu eşleşmeleri, son yılların en çekişmeli ve en çok konuşulan maçlarına sahne oldu. 4-5 Şubat’ta oynanan maçlarda rakiplerini eleyen Sivasspor, Kayserispor, Çaykur Rizespor, Başakşehir, Akhisar Belediye, Konyaspor, Kasımpaşa ve Fenerbahçe, çeyrek final vizesini alan takımlar oldu. Son 16 turuna Süper lig şampiyonları Bursaspor ve Trabzonspor gibi ekiplerin gruplardan çıkamadığı için katılamamıştı. 7 Şubat Salı günü çekilecek çeyrek final kuraları öncesinde, tek maçlı eleme sistemi ile gerçekleşen ve neredeyse her biri adeta final havasında geçen son 16 turu maçlarına toplu bir bakış atmakta fayda var… Beşiktaş-FENERBAHÇE (0-1): Derbide futbol şöleni bekleyen iyi niyetli futbol dilencileri ne yazık ki yine hüsrana uğradı. Takımlar sahaya ideal kadrolarıyla çıkmış, zemin, hava şartları, stat atmosferi, her şey futbol için mükemmeldi. Ancak ilk düdükle birlikte her iki takımdan bazı futbolcuların olağanüstü gerginlikleri kopacak fırtınanın habercisiydi. Hakem Ali Palabıyık da ilk dakikalardaki gerginliği hafife alınca, birçok alameti beliren fırtına 41. dakikada patladı. F.Bahçeli Robin Van Persie’nin faullük hareketine ayağa kalkıp rakibine kafa atarak karşılık veren Dusko Tosic direkt kırmızı kartla oyundan atıldı. Kıyamet de bundan sonra koptu. Futbol iyice geriye çekildi, sahada ve tribünlerde sinir savaşı hüküm sürdü. Fenerbahçe’ye turu da gecenin başrol oyuncularından Robin Van Persie’nin 71. dakikadaki golü getirdi. Bu sonuçla Fenerbahçe, kupada 34 yıldır bileğini bükemediği rakibini bu kez alt ederken siyah-beyazlılara 11 Nisan 2016’da açılan Vodafone Arena Stadı’ndaki ilk yenilgisini tattırdı. BAŞAKŞEHİR-Galatasaray (2-1): Spor Toto Süper Lig’de lider Beşiktaş’ın hemen ardından şampiyonluk mücadelesi veren iki ekibin kupa randevusunda da dramatik anlar yaşandı. Kupada grubundan son maçında ikinci olarak tur atlayabilmesine karşın, ligde 6-0’lık Akhisar galibiyeti ile sahaya mağrur çıkan Galatasaray, Mustafa Pektemek’i durduramayınca havlu attı. Sezon başında Beşiktaş’tan Başakşehir’e kiralık olarak giden Mustafa Pektemek, 14 ve 26’ncı dakikalarda bulduğu gollerle rakibini adeta bitirdi. Galatasaray’ın 90+2’de Eren Derdiyok ile bulduğu gol ise sarı-kırmızılılara teselli bile olamadı. Maç sonrası, Başakşehir’in ilk golünde ofsaytın es geçilmesi ve Galatasaray Başkanı Dursın Özbek’in, hakem Mete Kalkavan için, “Ligden sonra kupada da Galatasaray’ın ipini çekti” açıklamaları gündemin ilk sırasına oturdu. KONYA-Ümraniye (1-1, Uzt. 2-1): Kupanın geçen seneki yarı finalisti Konyaspor, hafta başında ligde aldığı 5-1’lik Beşiktaş yenilgisi nedeniyle moralsiz çıktığı maçta az daha turdan oluyordu. TFF 1. Lig temsilcisi rakibi Ümraniye karşısında Serdar Özbayraktar’ın golüyle 48. dakikada yenik duruma düşen Aykut Kocaman’ın öğrencileri, aynı Serdar’ın 68. dakikada kırmızı kartla atılmasından sonra adeta uykudan uyandı. 84. dakikada Rangelov ile skoru eşitleyip maçı uzatmaya götüren Konya, 99. dakikada Vukovic’in penaltı golüyle zor da olsa turu bulabildi. Gençlerbirliği-KAYSERİSPOR (2-3): Ümit Özat yönetimindeki, kupaların gediklisi Gençlerbirliği, evindeki maçta Kayserispor’a turu kaptırmaktan kurtulamadı. Yeni hıcası Sergen Yalçın’la ligdeki 4-1’lik Fenerbahçe galibiyetinin ardından Başkent’e ‘havalı’ gelen Kayserispor Wellton’un ilk yarıda arka arkaya bulduğu gollerle turu araladı. İkinci yarıya daha hırslı giren Gençler, Serdar’la farkı bire indirip umutlandı ama Uğur Çiftçi’nin 76’da kendi kalesine attığı gol kırmızı-siyahlıların direncini kırdı. 86’da Velikonja’nın golü ise turu getirmedi. Tuzla-SİVAS (1-4): Son 16 turunu en rahat geçen takım kuşkusuz Sivasspor oldu. Kırmızı-beyazlılar Spor Toto 2. Lig’den gelen rakibine konuk olduğu maçta Hakan Arslan, Adem Koçak ve Ergin Keleş’in (2) attığı gollerle daha 57. dakikada 4-0’ı yakalayıp turu garantiledi. Tuzlaspor’un tek golü Ozan Papaker’den geldi. Şanlıurfa-ÇAYKUR RİZESPOR (1-1, Uzt. 1-2): Son 16 turunun uzatmaya giden 3 maçından biri Şanlıurfa’da oynandı. TFF 1. Lig ekibi, tecrübeli rakibi karşısında İzzet’in kendi kalesine attığı gole geriye düştü ama pes etmedi ve 83’te Caner’in golüyle maçı uzatmaya götürdü. Maçın sonucunu ise Çaykur Rizespor’un bitime 3 dakika kala kazandığı penaltıyı gole çeviren Oğlucan belirledi. Akhisar Belediye-Gümüşhane (3-1): Spor Toto Süper Lig ekibi Akhisar Belediye de Ziraat Türkiye Kupası’nda çeyrek final vizesini rahat alan ekiplerden. Ege takımı, ligdeki 6-0’lık Galatasaray yenilgisinin yaralarını evindeki tur sevinci ile sardı. Ricardo Vaz Te, Samardzic ve Muğdat Çelik’le turu kapan rakibi karşısında Gümşhane tek golünü Ali Özgün’ün penaltı vuruşu ile elde etti. KASIMPAŞA-Osmanlı (0-0, Uzt. 1-0): İki Süper Lig ekibinin mücadelesinde de çeyrek finalisti uzatmalar belirledi. 90 dakikası golsüz biten maçta 112. dakikada topu ağlarla buluşturan Turgut Doğan Kasımpaşa’ya çeyrek finali getirdi. Bu sonuçla kupada B Grubu lideri Kasımpaşa, A Grubu’nun ikincisi olarak son 16 turuna kalan Osmanlıspor’u safdışı bıraktı. DÖRT TAKIM SERİ BAŞI Kupada çeyrek final kuraları çekilirken Fenerbahçe, Konya, Başakşehir ve Kasımpaşa seri başı takımlar olacak ve seri başı olmayan Akhisar Belediye, Çaykur Rize, Kayseri, Sivas takımları ile eşleşecek.