Fenerbahçe’nin unutulmaz kaptanı ve futboo.com yazarı Oğuz Çetin, Fenerbahçe-Kasımpaşa maçı sonrası TRT Spor’da, Advocaat’ın oyuncularını devamlı gündeme taşımasının sorun olduğunu belirterek, “Takımın oyun gücünü elinden aldı. Futbolcuların motivasyonunu düşürdü” yorumunda bulundu.
Oğuz Çetin’in yorumları şöyle: Merkezde bir teknik adam var. Duruşu. Bakışı. futbol felsefisi belirleyici oluyor. Geçen haftalarda Advocaat basın toplantılarına istinaden başkan yönetim oyuncular, taraftar risk altında kriz yaratacak karakter ortaya koyuyor. Oyuncuları devamlı gündeme taşıması sorun. Takımın oyun gücünü elinden aldı. Futbolcuların motivasyonunu düşürdü. Onun tarzında oyuncular olduğuna inanmıyor. İlk haftalarda arayışlardaydı kadroda. Puanlar kaybedildi. 9 ila 14 haftalar arası kadroyu belirledim dedi. Doğru uygulamalar yaptı, 5 maçı kazandı Fenerbahçe önemli adımlar atıyor diye mutlu olduk. Ama bu yaşa gelmiş bir teknik adam dirayeti gösteremedi. İdeal oyun anlayışından uzaklaştı. 4 kaliteli oyuncunun maçta olmasına vurgu yapıyordum ben. Beşiktaş maçı sonrası bunu bozdu. O günden bu güne, dünkü maçta da yaşadık. Orta sahada Mehmet, Souza ve Ozan’la çıkıyorsun. Daha sonra hamlelere bakıyorsun. 85’te Hasan’ı alıyorsun. Devrede, gole ihtiyacın olduğu halde Sow’u çıkarıp Fernandao’yu alıyorsun. Hoca bu oyunculara inanmıyor, beğenmiyor. Teknik adamın, teknik bazda yapması gerekeni de yapmadığını görüyoruz. Aatif kadroda yok. Bazı şeylerin değişmesi için vurgu yapmak lazım. Bir şeyleri doğru yapamayan teknik adamadan bahsediyoruz. Bir futbol aklı müdahale etmediği sürece düzeleceği yok. Bu tip teknik adamlar kritik, riskli adamlardır. Hep kendi dışındaki işleri konuşuyor. Kadro yetersiz değildi. Şu saatte yönetimin yapacağı çok şey yok Krasnodar maçını beklemeli yönetim. Şimdi yönetim gönderirse, kim gelecek. Kendi sahanda oynuyorsun. Kazanmak zorundasın. Karşı takım kazanmaya değil, beraberliğe gelmiş. Devre arasında gol atman gereken zamanda Sow’u çıkarıp, 85’te Volkan’ı çıkarıp, Hasan’ı alıyor. Bunlar sağlıklı davranışlar değil. Bu teknik adam, bu oyuncuları beğenmiyor. Kafasında Avrupa’da sıradan takımda çalışıyormuş gibi yenilmeme var. Krasnodar maçının kadrosu kendi bağımsız kadrosu olmaz. Oğuz Çetin Beşiktaş-Akhisar Belediye maçı için ise şu yorumları yaptı. Bugün sahada çok bilinci bir oyun vardı. Sabırla oynadılar. Belli ki rakibin gole gitme düşünceleri yok. Onun için sabırlı oynamak lazımdı. Beşiktaş hiç telaş yapmadan sabırla pas oyunun yaptı. Beşiktaş bugün müthiş top hakimiyeti ile oynadı. Müthiş pas yaptılar. Bunu da çok doğru oyunla birleştirdiler. 1. dakikadan itibaren golü bulmak zorundayız demediler. Bu takımın oyun gücüdür. Başta Şenol Güneş’i kutlamak isterim. Şenol hocanın futbol felsefesini. Kaliteli ayaklar, birbiriyle uyumlu oynayan oyuncuları tercih ediyor kadroda. Felsefesi bu. Beşiktaş’ın performansı da buradan geliyor. Çok hareketliler, durağan oynamıyorlar. Beşiktaş rakiplerinin çok önüne geçti ve ciddi bir kredisi var. Şenol Güneş’in bu takımı için ‘her maç gelişecek’ demiştim, gelişiyorlar da. Ayrıca Beşiktaş şampiyonluğa yürürken Avrupa’da da ses getirecek diye düşünüyorum. Galatasaray ve Fenerbahçe’ye örnek olmalı Beşiktaş. Hocaların mantalitesi çok önemli. Şenol hoca niye öne çıkıyor… Bu kadar mı futbol güzel oynatılır. Savunma ağırlıklı oyuncularla çıktığında ne seyir zevki oluyor ne gol. Kısır döngü oluyor. Fenerbahçe’nin bugünkü maçındaki gibi. Görüntü şu. Hoca bu kadar başarılı. Takımı şampiyon yaptı. Bu sene yine oraya gidiyor ama ortada hoca konusunda netlik yok. Yönetimin bunu halletmesi lazım.